Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi (Rogue One: A Star Wars Story - 2016) - Film Avcısı

Film Avcısı

Film eleştirisi ve yorumu, sinema, dizi ve film haberleri blogu.

1 Aralık 2017 Cuma

Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi (Rogue One: A Star Wars Story - 2016)


Yönetmen: Gareth Edwards
Oyuncular: Felicity Jones
Diego Luna
Ben Mendelsohn
Donnie Yen
Riz Ahmed
Alan Tudyk
Jiang Wen
Forest Whitaker
Tür: Aksiyon, Macera, Bilim Kurgu
Yapım: ABD - 2016
Puan: 7

Bir Star Wars hayranı değilim ve Star Wars’ı çılgınlık derecesinde seven ve takip edenleri de anlamıyorum. Çünkü benim çocukluğumda Star Wars yoktu ve izlememiştim. İlk defa Star Wars’ı ise 1999’da çıkan “Bölüm I” ile izlemeye başlamıştım. Bunu da birkaç yıl sonra izlemiştim. İlk filmin 1977 yılında (tabii ben doğmadan önce) çıktığını ve bir Sovyetler Birliği vatandaşı olarak doğduğumu da göz önüne alalım.  Bundan dolayı aşırı Star Wars hayranı olan insanları hiç anlayamam.

Yaklaşık 10 yıl önce çok merak ettim. Bu Star Wars nedir diye ve oturup Bölüm I’den Bölüm VI’ya kadar sırayla hepsini izledim. Tabii bölüm I ve III daha sonra çekildiği için özel efektleri olan, son teknolojilerle yapılmış ve savaş sahneleri ile aksiyon sahnelerinin daha bol olduğu filmlerdir. Bölüm IV ile VI ise 1977 ile 1983 yılları arasında yapılan ve sonra yapılan bölümlere göre daha durağan sahnelerin olduğu filmlerdir.

Bütün bölümleri izledikten sonra bile güzel bir yapım olmakla birlikte halen Star Wars çılgınlığını anlayamayacağımı söyleyeceğim. Ancak yine de yeni çıkan filmleri merak edip izlerim. Yeni Star Wars üçlemesinin ilk filmi The Force Awakens’ı (2015) izlememe rağmen konusunun ne olduğunu hatırlayamıyorum. Bana göre en saçma şey bir filmin ve özellikle de konusu devam eden, yarım kalan bir filmin iki yıl arayla vizyona görmesi. İkinci film gelene kadar ya tekrar tekrar izleyeceksin ya da benim gibi unutanlar oluyor.

Tabii bir de araya hikâyeler koymaya başladılar. Bunlardan ilki de Rogue One: Bir Star Wars Hikayesi (Rogue One: A Star Wars Story - 2016). Filmin konusu kısaca şöyle: İmparatorluk, çok güçlü bir silah olan Ölüm Yıldızı’nı yapıyor. O kadar güçlü ki isterseler bir şehri, hatta bir gezegeni bile bir anda yok edebilirler. İsyancılar da Ölüm Yıldızı’nı yok etmeni bir yolu olduğunu öğrenir. Bunu yapmak için de bu silahın planlarını ele geçirmeleri gerekiyor. Tabii aksiyon ve macera burada başlıyor. Uzay savaşları, çatışmalar, lazer silahlar ve büyük bir amaç uğruna kendini feda edenler.

Filmde benim dikkatimi çeken iki oyuncu var. Birincisi Riz Ahmed, ilk defa  Gece Vurgunu (Nightcrawler - 2014) filminde gördüğüm bir oyuncu. İkincisi ise Donnie Yen, Ip Man filminden tanıdığımız ünlü dövüş sanatları ustası.

Rogue One (2016), güzel bir uzay savaşları hikâyesi sunuyor izleyiciye. Hatta iki defa izledim. Ancak tabii kendi başına bağımsız bir film ve hikâye değildir. Eski filmleri bilip anlamadan sadece bu filmi izlemek yeterli olmaz. En azından genel bir Star Wars anlayışına sahip olmanız gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder