Tüm zamanların en iyi filmi “The Godfather”; Ama ismini bile duymayanlar… - Film Avcısı

Film Avcısı

Film eleştirisi ve yorumu, sinema, dizi ve film haberleri blogu.

24 Şubat 2018 Cumartesi

Tüm zamanların en iyi filmi “The Godfather”; Ama ismini bile duymayanlar…


Yönetmen: Francis Ford Coppola
Oyuncular: Marlon Brando
Al Pacino
James Caan
Richard Castellano
Robert Duvall
Diane Keaton
Tür: Dram, Suç
Yapım: ABD - 1972
Puan: 10

“The Godfather” (Baba - 1972) tüm zamanların en iyi filmlerinden biridir. Hatta bazı listelerde en iyi film, bazılarında ise Citizen Kane’den sonra tüm zamanların en iyi ikinci filmi olarak gösteriliyor. Tabii “The Godfather” filmini herhalde bilmeyen ve izlemeyen yoktur diye düşünüyordum. Ama öyle değilmiş. Bu filmi izlemeyi bırakın, ismini bile halen duymayanlar bile var.

Bahsettiğim kişilerin gençler olduğunu zannedeceksiniz. Çünkü günümüz gençleri neredeyse ellerinden telefon düşmeden sosyal medyadaki birkaç kısa videodan başka bir şey pek izlemezler. Hayır, bahsettiğimiz grubun yaş ortalaması pek de genç değil. Eğitim seviyesi çok düşük, modern dünyadan kopuk Amazon kabileleri ya da Tibet’in dağ köyü sakinlerinden de bahsetmiyorum.

Bahsettiğim grup eğitimli, üniversite mezunu ve çoğu da en az iki dil bilen (biri İngilizce) kişilerden oluşuyor. Zaten beni şaşırtan kısmı da bu oldu. Demek böyle de oluyormuş.

The Godfather (Baba - 1972) filmi sadece tüm zamanların en iyi filmlerinden değildir, aynı zamanda yönetmen Francis Ford Coppola’nın en iyi filmlerinden ve Al Pacino’nun yıldızının parladığı film, Marlon Brando’nun aldığı Oscar dahil 3 Oscar kazanan ve 7 dalda da Oscar’a aday gösterilen bir filmdir. Ayrıca yazar Mario Puzo’nun çok satan aynı isimli kitabından uyarlanan bir filmdir. Kısaca övmekle, methetmekle bitmeyecek çok meziyetlere sahip bir yapımdır.

The Godfather (Baba - 1972) filmini çocukluğumdan bilirim. Bir de yıllar önce kitabını okumuştum. Kitaptaki ayrıntılar ile film daha da canlılık ve anlam kazanıyor.

Filmin konusu ise kısaca şöyle: Vito Corleone (Marlon Brando), çocuk yaşta memleketi İtalya’dan Amerika’ya göç ediyor. Yıllar sonra artık o büyük bir “ailenin” reisidir ve ona “baba” ya da “don” derler. Herkes “Godfather” diye hitap eder ve saygı gösteri. Aynı zamanda yaşadığı şehirdeki mafya ailelerinden birinin başıdır. Bir de ona çok benzeyen bir oğlu var Michael Corleone (Al Pacino). Ailesinin mafya işlerine hiç karışmak istemez ve hep uzak durur. Ta ki bir gün babası vurulana kadar. Kader onu acımasız bir mafya liderine dönüştürecektir.

Yazının başında dediğim gibi The Godfather (Baba - 1972) tüm zamanların en iyi filmlerindendir. Siz de henüz ismini bile duymadıysanız ya da henüz izlemediyseniz mutlaka izleyeceğiniz filmlerden olsun. Eğer bunu izlerseniz iki devam filmini de izlemek isteyeceksiniz zaten.

6 yorum:

  1. Benzer şeylere ben de rastlıyorum ara ara... Frank Sinatra'nın adını duymamış, Steven Spielberg'ün kim olduğunu bilmeyen çok kişi var. Ve dediğin gibi bunlar aslında bilgiye erişimi kolay olan kişiler (ve gençler) Bilmeyebilir diyenler olabilir ama bu tarz şeyler biraz da genel kültürdür. Derinlemesine bilmeye gerek yok ama duymamış olan ilginç geliyor bana

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Frank Sinatra'yı belki gençler bilmeyebilir onu anlarım da "Steven Spielberg" gibi bir yönetmeni bilmeyen bir genç varsa pek anlam veremem.

      Sil
  2. Ben filmi biliyordum ama nedense çok geç izledim, fırsat olmamıştı bir türlü. Geç olsun güç olmasın diyelim 😊. Al Pacino’nun o dönüşümü, karizması ve rol kesmesini en azından tüm sinemaseverler izlemeli bence de 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben filmi çocukluğumdan bilirim. Bir dönem yılda bir defa oturup baştan sona izledim.

      Sil
  3. coppola, filmdeki takım elbiselerin her birini bir istanbulda bir türk terziye diktirmiş :)

    YanıtlaSil