Bu animasyon pek sevilmemiş: Emoji Filmi (The Emoji Movie - 2017) - Film Avcısı

Film Avcısı

Film eleştirisi ve yorumu, sinema, dizi ve film haberleri blogu.

27 Kasım 2017 Pazartesi

Bu animasyon pek sevilmemiş: Emoji Filmi (The Emoji Movie - 2017)


Yönetmen: Tony Leondis
Oyuncular: T. J. Miller
James Corden
Anna Faris
Tür: Animasyon, Macera, Komedi
Yapım: ABD - 2017
Puan: 4

Emoji Filmi (The Emoji Movie - 2017), izleyiciyi bir cep telefonunun içindeki dünyaya götüren bir animasyon filmi. Yaklaşık 50 milyon dolar bütçeli film, 215 milyon dolar gişe hasılatı elde etse de eleştirmenlerden ve izleyicilerden düşük not almıştır.

Animasyonun IMDb puanı 2,8 ve Rotten Tomatoes puanı sadece yüzde 9 (yüzde 91 çürük demiş). Ben de izlediğimde belirli bir noktadan sonra tamamen filmden koptum ve izlemeyi bıraktım. Sadece daha sonra bu yazıyı yazarken sonuna kadar (atlayarak da olsa) izleyebildim.

Filmin konusu aslında güzel. Günümüzde özellikle gençlerin adeta bir teknoloji ve daha doğrusu telefon bağımlısı olmasına değiniyor. Yatarken telefonla, kalkerken de telefonla kalkıyoruz. Filmde  emojilerin bulunduğu telefonun sahibi Alex de arkadaşları ve özellikle de hoşlandığı kız ile konuşmak yerine ona mesaj gönderiyor, emoji yolluyor. Yani gençlerin ne kadar telefon bağımlısı olduğuna odaklanıyor filmin alt konusu. Herkesin de elinde sürekli bir telefon var.

Üst konusu ise Alex’in telefonunda emojilerin yaşadığı bir şehir var: Textopolis. Ana karakterimiz ise Gene isimli “bezgin” (meh) emoji. Ancak anne ve babası gibi aynı bezgin suratı yapmak yerine farklı suratlar yapıyor. Alex de onu ilk defa kullanırken bir hata sonucu karışık bir emoji gönderiyor. Tabii Gene’nin silinmesine karar veriliyor ancak o düzelmek için kaçıyor. Arkadaşı da Hi5 emojisi. Bu macera onları telefonun içindeki diğer uygulamalar ve sair yerlere götürüyor.

Animasyonun konusunu şöyle yorumluyorum: Gene bir birey ve toplumun ona yüklediği rolü yapmıyor, yapamıyor ya da yapmak istemiyor. Ancak toplum kendisinden farklı olanlara, kendisine verile rolü yapmayanlara karşı çok acımasız. Hiç yaşama şansı tanımıyor. Ya sana biçilen rolü oynayacaksın ya da dışlanırsın.

Aslında başta da dediğim gibi filmin değindiği konular güzel ama işleyiş tarzı ve sunuşu seyirciyi pek canlı tutmaya yetmiyor. Ayrıca filmin devamındaki ana karakterin bütün dünyayı kurtarma gibi klasik Hollywood şablonunda olan öğeler belli bir kısmından sonra animasyonu sıkıcı yapıyor. Yani konuyu işleme tarzı çok bayağı. En çok da bence senaryosunda sorun ve kopukluklar var.

Film hâsılat olarak, 215 milyon dolarla başarı elde etmiş. Ancak görünen o ki filmi izleyenlerin çoğu beğenmemiş. IMDb’de oy kullanan 29 bin kişinin verdiği puan 2,8. Ayrıca Rotten Tomatoes’ta da 23 bin kişi oy kullanmış ve yüzde 60’ı beğenmedim diye oy vermiş.

Not: Filmi izlediyseniz, film ile ilgili yorumunuzu ve filme kaç puan verdiğinizi yoruma yazarak bizimle paylaşın.

4 yorum:

  1. Benim de görüp elimin gitmediği animasyonlardan biriydi. Neyse pek birşey kaçımamışım :p

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bi animasyon
    ben 5 yıldız veriyorum
    dediğin gibi biraz kopuk
    ama izleyeni etkiliyor
    belki herkesin zevki ayrı ama sevmeyen izlemesin
    2.sini istyorum

    YanıtlaSil